Bierbrouwer SABMiller wil af van het imago dat bier alleen iets is voor mannen die sport kijken.

Dat meldde het moederbedrijf van Grolsch maandag bij een presentatie van de groeistrategie voor de komende jaren. Het bedrijf hoopt onder meer vrouwen ervan te overtuigen meer bier te drinken.

Het concern wil met bier de concurrentie aangaan met wijn en likeuren die vaak een meer chique uitstraling hebben. Als voorbeeld voor de imagoverbetering noemt de brouwer het ordinaire kopje koffie dat de afgelopen jaren in veel horecagelegenheden is opgewaardeerd en getransformeerd tot latte macchiato, ristretto of frappino.

Het Zuid-Afrikaanse concern deed vorige maand een vergeefse poging om de Nederlandse concurrent Heineken te verleiden met een overnamevoorstel. SABMiller zelf wordt nog altijd gezien als overnameprooi voor marktleider Anheuser-Busch Inbev.

Lees ook

Waarom bier niet in plastic flessen zit

Boze bierdrinkers in Brussel: ze krijgen Nederlands bier

Grafiek: zo snel groeit het aantal bierbrouwers in Nederland

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl